25.10.2024

Jäsenten tyytyväisyys Aptan toimintaan erinomaisella tasolla

Suurkiitos kaikille jäsenkyselyyn vastanneille! Kyselyyn vastasi 245 apteekkaria. Vastausprosentti oli 40.  

Kysely toteutettiin yhteistyössä Webropol Oy:n kanssa internetkyselynä 28.8-12.9.2024 välisenä aikana. Kyselyssä kartoitettiin jäsenten mielikuvia ja kokemuksia Aptan toiminnasta, palveluista ja niiden kehittämisestä. Jäsentyytyväisyyttä mitattiin asteikolla 1 (hyvin tyytymätön)-5 (hyvin tyytyväinen). 

Aptan jäsentyytyväisyys erinomaisella tasolla 

Tutkimuksen tulosten mukaan yli 90 prosenttia kyselyyn vastanneista olivat tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä Aptan toimintaan. Kokonaisarvosanaksi tuli 4,3.  Palvelujen hyödyllisyys ja asiakaspalvelu saivat erinomaiset palautteet.  Kokonaistyytyväisyys on hiukan parempi kuin edellisellä jäsentyytyväisyyskyselyssä. 

Yleisesti kaikki vastaajaryhmät kokivat liiton palvelut erittäin tärkeäksi omassa arjessa. Erityisesti asiakaspalvelua ja asiantuntemusta pidettiin tärkeinä.  Eniten käytettyjä palveluitamme oli puhelin- ja sähköpostineuvonta, oppaat sekä lomakkeet. Myös jäsenkirjeitä ja webinaareja pidettiin tärkeinä. 

Vapaamuotoisissa kiitettiin erinomaisesta asiakaspalvelusta ja toisaalta toivottiin parempaa tavoitettavuutta 

Vapaamuotoisissa palautteissa kiitettiin erinomaisesta asiakaspalvelusta ja selkeistä materiaaleista sekä siitä, että apua saa vaikeisiinkin ongelmiin. Saavutettavuus koettiin osaltaan hyväksi ja osittain toivottiin, että tavoitettavuus olisi parempi.   

Myös koulutustarjonta koettiin riittäväksi ja monipuoliseksi. Kehittämistoiveet kohdistuivat osaltaan myös itse työehtosopimuksiin. 

Tästä voit tutustua tarkemmin tuloksiin. Liitteessä kyselyn tuloksia on vertailut edelliseen jäsenkyselyyn.